BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 8, 2010

Rawatan lazer

Selepas rawatan lazer : Hari ni jew muka dah ok dah... 

cewah.. mesti tak sabar-sabar nak tau pengalaman saya dalam sesi percubaan rawatan lazerkan. Saya jalani sesi percubaan tersebut di klinik suzana, Bukit Indah, Johor Bahru. Dr Suzanna ada menyediakan pelbagai rawatan kecantikan yang lebih bertauliah berbandingkan dengan Spa-spa kecantikan, Antaranya rawatan parut, menegangkan kulit,  vitamin c collogen. Tapi bab2 bedah atau plastic sugery saya rasa tak de kut.. (segan nak tanye..kung dokter ingat saya nak wat plastik sugery laks... hahaha)

Kita story pasal rawatan lazer la dulu ea. Kat klinik Dr Suzana ada 2 jenis rawatan lazer. Jenis pertama untuk tegangkan kulit atau erti kata lain hilangkan kedut


Mesin rawatan lazer : sumber klinik Suzanna


Kalau dah mesin tu kata rawatan lazer untuk muka je.. taruh kat muka je la erks.. toksah memacam tetiba nak suh tegangkan part-part lain... nak tau boleh ke tegangkan part lain.. refer la kat dokter ea.. Antara rawatan lazer di muka yang boleh membantu adalah KENDUR DI PIPI, GARIS SENYUMAN, KEDUTAN DI LINGKARAN MATA.

Sumber: kosmo
(dalam gambar tu bukan rasa tau..)
Kos rawatan : RM300 kebawah, tgk kedutan anda.
Tapi Harus Ingat ea.. tak de maknye sekali rawatan dah tegang muda wajah tu.
Sekurang-kurangnya berkali-kali rawatan (ribu-riban gak ler)

Memandang dokter kata kulit saya masih tegang-megang.. dokter offer saya jalani rawatan jenis yang kedua, iaini melicinkan kulit muka..

sumber : Klinik dokter suzanna
Sorry ar masa sesi rawatan tak de gambar, sebab pancaran lazer tu bercahaya satu bilik.. macam UFO mendarat ke bumi... dokter n nurse pun pakai googel tau.

Rawatan lazer yang ni banyak fungsinya : boleh buang bulu muka (bulu ketiak mungkin boleh gak kut) parut jerawat/chicken pok (tah betul ke tak saya eja), buang freckles, pigmentation, buang misai dan seangkatan dengannya.

Pengalaman saya di lazer,,, MACAM KENE RENJATAN ELEKTRIK.. hahaha.. TERKUJAT-KUJAT..(cuba bayangkan sponge bob n patrick kena renjatan elektrik macam tu ler kut keadaan saya) lepas tu ada bau hangit-hangit. Dalam hati saya.. Habis ar hangit muka kus~

ni lepas menjalani rawatan. Kulit jadi putih melepak (nasib baik tak hitam)
3 dot hitam kat muka saya tu bkn freckles tau.. tahi  lalat pemanis tu~
Kos rawatan : RM300 (untuk satu muka) kalau sikit je RM300 kebawah.. Memandangkan kulit muka saya tak de masalah sangat. Saya hanya dicharge RM100 jew..saya suka.. ingat tetiap bulan nak pergi buat la. suami saya mesti suka~

Kesan : s Jadi tempat yg ada Freckles tu di lazer lebih sikit....ditembak sebanyak 3 kali (bermakna terkujat-kujat dan terkujat..ihihi) .. kesanya ada merah sikit ar... tapi lepas tu dah hilang.. tgk la keadaan kulit orang tu ada yang2/3 hari.. seminggu baru hilang... makan vitamin c lebih sikit la kut..

Pesanan : Lepas buat rawatan melicinkan muka ni.. jangan pakai foudantion... tepek sunblock tebal-tebal. Merah dah reda baru makeup tebal2...

APA LAGI JOM SET APPOINMENT DENGAN DR SUZZANA
. Klinik Suzana. 38, Jalan Indah 1, Taman Bukit Indah,. 81200 Johor Bahru, Johor
Tel 07 2358520.

0 comments: